KONKURS PROGRAMISTYCZNY w SCRATCH
Celem konkursu jest utrwalenie wiedzy i umiejętności programowania w SCRATCH.
Zadnie do wykonania:
Przygotować prace w SCRATCH
„Jak się bawić ze SCRATCHem”
Regulamin
Uczestnikami mogą być uczniowie PSP nr 1 w Pionkach
Zadaniem uczestników jest napisanie skryptu w SCRATCH (scratch.mit.edu) tworzącego grę na wyznaczony temat.
Uczestnicy podzieleni są na dwie grupy wiekowe: klasy 4-6 i klasy 7-8.
Uczestnicy pracę wykonują indywidualnie.
Każdy element skryptu/programu powinien być opisany komentarzem informującym co wykonuje.
Prace należy dostarczyć na pendrivie (do zgrania) do dnia 20 maja 2019 r. do p. Karola Łobodziec
W pliku w komentarzach powinno znaleźć się imię i nazwisko uczestnika
Tematyka i ocenianie:
klasa IV-VI
gra labirynt dla dwóch graczy jednocześnie
- co najmniej 3 plansze labiryntu – maksymalnie 9 pkt
- poruszanie się za pomocą klawiszy – 10 pkt
- poruszanie się za pomocą myszki – 20 pkt
- opis kodu za pomocą komentarzy – maksymalnie 10 pkt
lub
wyścigi dla dwóch graczy jednocześnie(poruszająca się postać może być dowolnym kształtem: np. samochodem, rowerem, kwadratem, kulą itp.)
- co najmniej 3 plansze gry – maksymalnie 9 pkt
- poruszanie się za pomocą klawiszy – 10 pkt
- poruszanie się za pomocą myszki – 20 pkt
- opis kodu za pomocą komentarzy – maksymalnie 10 pkt
klasy VII-VIII
test z pytaniami
- pobieranie pytań z listy pytań (co najmniej 10) - 10 pkt.
- liczący poprawne odpowiedzi - 10 pkt
- liczący niepoprawne odpowiedzi - 10 pkt
dodatkowe punkty:
- wykonanie przycisków odpowiedzi dla każdego pytania jak w programie Milionerzy (odpowiedzi A, B, C, D) - 10 pkt
Nagrody:
za prawidłowo działający skrypt/program – ocena bardzo dobry z informatyki
za prawidłowo działający skrypt/program z komentarzami – ocena celujący z informatyki
organizator zastrzega sobie prawo do przygotowania dodatkowych nagród.