Szóstoklasiści na 2-dniowej wycieczce w Wieliczce i Krakowie

W dniach 8-9 czerwca 2016r. uczniowie klas szóstych wraz z opiekunami odbyli długo oczekiwaną wycieczkę do Wieliczki i Krakowa. Oto relacja uczniów z pobytu:

Przygodę rozpoczęliśmy gromadząc się punktualnie przed szkołą. Z wielkim podekscytowaniem wyczekiwaliśmy jak panie wychowawczynie zakomunikują: „wszyscy obecni – ruszamy”. Punkt godzina 8:00 wystartowaliśmy i po około 5 godzinach byliśmy na miejscu, czyli w Wieliczce. Otrzymaliśmy klucze do pokojów i trochę wolnego czasu na rozpakowanie i zaznajomienie się z hotelem. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad i ruszyliśmy na zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce.

Do wnętrza kopalni zeszliśmy po drewnianych schodach, a następnie przez kilka godzin zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca: komorę Daniłowicza, podziemne muzeum, kaplicę Św. Kingi oraz podziemne jezioro. Towarzyszący nam przewodnik przez cały czas opowiadał  o tym, jak cenna była dawniej sól i jak niebezpieczna jest praca górników. Po niespełna 4 godzinach pobytu na głębokości ponad 130 metrów pod ziemią, wyjechaliśmy na powierzchnię windą i tym samym zakończyliśmy pierwszy punkt programu wycieczki. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do hotelu i grzecznie położyliśmy się spać;)

Następnego dnia, zaraz po śniadaniu, ruszyliśmy autokarem do Krakowa i punktualnie o 10:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie podziemnego Muzeum Multimedialnego pod Sukiennicami na krakowskim rynku. W tym nowoczesnym muzeum podziwiać mogliśmy pozostałości średniowiecznej osady, cmentarzyska, a także fragmenty późniejszej zabudowy Rynku z czasów Bolesława Wstydliwego i Kazimierza Wielkiego. Dzięki ekranom dotykowym oraz nowoczesnym technikom multimedialnym służącym prezentacji obrazów i dźwięków mieliśmy możliwość lepszego poznania życia dawnego Krakowa i momentami poczuć się jego częścią. Największe wrażenie w muzeum sprawiła na nas szklana fontanna łącząca podziemia z powierzchnią Rynku. Jej przeszklone dno umożliwia turystom na Rynku spojrzenie w głąb podziemnego muzeum, a ci którzy znajdują się  wewnątrz zobaczyć mogą Bazylikę Mariacką. Po około 2 godzinach ruszyliśmy dalej, a kolejnym punktem naszej wizyty w Krakowie było Wzgórze Wawelskie z Katedrą i Nekropolią Królewską. Dzięki opowieściom bardzo sympatycznego pana przewodnika zgłębiliśmy wiedzę historyczną o dawnej stolicy naszego kraju i usłyszeliśmy wiele ciekawych anegdot związanych z miejscami, w których się znajdowaliśmy. Na zakończenie naszego pobytu w Krakowie odwiedziliśmy słynnego smoka Wawelskiego, który na przywitanie zionął ogniem.

Bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. W czasie podróży nie milkły głosy kolegów dzielących się wrażeniami z cudownego pobytu w Krakowie i Wieliczce… Było super!