08. Patyczaki w ruchu, czyli tworzenie prostych animacji

Program Pivot Animator służy do nauki tworzenia animacji komputerowych stosując metodę "klatka po klatce".

Program można pobrać z: http://pivotanimator.net/Download

Pomoc do programu wersji 4 znajduje się pod adresem: http://pivotanimator.net/podrecznik-uzytkownika-wydanie1.pdf

 

 

Interfejs programu:

źródło: pomoc programu Pivot Animator

 

Podstawy obsługi programu PIVOT:

 

Utwórz, wg poniższego wzoru, pierwszą animację składającą się z co najmniej 25 klatek:

klatka 1 klatka 2 klatka 3 klatka 4 klatka 5
         

 Wynik twojej pracy może wyglądać tak:

Na ocenę dobrą

(bieg w miejscu)

Na ocenę bardzo dobrą

(bieg z przemieszczeniem): 

   

 

Co musisz znać i umieć:

  • znać rozmieszczenie elementów interfejsu programu
  • wiedzieć jaką metodą tworzy się animacje w programie pivot
  • rozróżniać uchwyt segmentu i uchwyt pierwotny i znać ich zastosowanie
  • potrafić stworzyć prostą animację

 

Praca domowa dla chętnych:

Wykonaj jedną z poniższych animacji.

 Na ocenę dobrą

(ruch dwóch obiektów):

Na ocenę bardzo dobrą

Na ocenę celująca

(ruch trzech obiektów) 

     
Joomla Templates by Joomla-Monster.com