SCRATCH - latający motylek

Co powinieneś wiedzieć po zajęciach:

  • programować ruchy w SCRATCH
  • tworzyć duszki do SCRATCH
  • poruszać postaciami w SCRATCH
  • definiować zdarzenia 
  • kontrolować działania
  • korzystać z czujników w SCRATCH  

  

Gra LATAJĄCY MOTYLEK

Opis działania poszczególnych poleceń - działania i opis:

Kolejność wykonywania działań:

1. Wybrać odpowiedniego duszka - w tym wypadku motylka

    1. usuwamy starego duszka
    2. wczytujemy nowego - motylka

2. programujemy animację motylka - by machał skrzydłami (skrypt na motylku)

 



3. programuje ruch motylka za pomocą klawiszy lub myszy  (skrypt na motylku)

4. uruchom skrypt i sprawdź czy działa

5. Tworzymy nowego duszka (z trzema kostiumami) - będą to przeszkody do pokonania.

   - narzędzie do tworzenia duszka

                   

 

6. napisz skrypt poruszający Duszkiem1 - kolumną 1 (skrypt na Duszek1)

 

 

7. utwórz nową scenę z napisem GAME OVER

 - narzędzie do tworzenia sceny

 

8. napisz skrypt kończący grę jeśli motylek dotknie Duszka1 (kolumny) (skrypt na Duszek1)

 

9. napisz skrypt z punktacją (skrypt na Duszek1)

  • tworzymy zmienną WYNIK

 

  • ustawiamy zmienną WYNIK na "0" 

 

  • zwiększamy zmienną WYNIK o "1"

 

10. dodaj elementy dźwiękowe gdy gra się zakończy

 

Cały działający skrypt z podziałem na duszki

 

 
 

 

 

 

Zadanie dla chętnych:

- wykonaj grę Latający Ptak ale sterowanie ptakiem zaprogramuj za pomocą myszy komputerowej.

 

Joomla Templates by Joomla-Monster.com