Przedmiotowy system oceniania z geografii
Przedmiotem oceniania są:
Formy aktywności podlegającej ocenie:
Tryb ustalania i podwyższania oceny semestralnej, rocznej:
1. Na koniec semestru nie przewiduje się sprawdzianu zaliczającego cały semestr. Ocena semestralna wynika z ocen cząstkowych a ocena roczna z oceny semestralnej i ocen cząstkowych drugiego semestru i nie jest średnią arytmetyczną.
2. Klasyfikacji semestralnej i rocznej dokonuje się na podstawie ocen cząstkowych, przy czym większe znaczenie mają oceny ze sprawdzianów, w drugiej kolejności są kartkówki, odpowiedzi ustne. Inne oceny mają charakter wspomagający. Podczas wystawiania ocen brane są pod uwagę zdobyte oceny przez ucznia, jego postawa i zaangażowanie w naukę.
3. Na koniec semestru uczeń nie może dodatkowo odpowiadać by uzyskać wyższą ocenę.
Postawienie wyższej oceny może wiązać się ze zdobyciem przez ucznia laureata konkursu o znaczeniu wojewódzkim lub ogólnopolskim.
4. Oceny ustalone są w stopniach według następującej skali:
Stopień celujący - 6
Stopień bardzo dobry - 5
Stopień dobry - 4
Stopień dostateczny - 3
Stopień dopuszczający - 2
Stopień niedostateczny - 1
Wiedza i umiejętności ucznia sklasyfikowana została na poziomach:
podstawowym - obejmuje on poziom konieczny i podstawowy i pozwalają wystawić ocenę
dopuszczającą lub dostateczną .
Wymagania na tym poziomie obejmują treści:
ponadpodstawowym - obejmuje poziom rozszerzający, dopełniający i wykraczający,odpowiadający ocenom : dobrej, bardzo dobrej i celującej.
Wymagania na tym poziomie obejmują treści:
Zasady oceniania i klasyfikacji.
Przeprowadzony może być egzamin klasyfikacyjny.
Narzędzia pomiaru, a kryteria oceniania:
Przyjmuje się następujący przelicznik % przy ocenianiu prac pisemnych:
celujący – 96 - 100%
bardzo dobry 85 % - 95 %
dobry 75 % - 84 %
dostateczny 50 % - 74 %
dopuszczający 30 % - 49 %
niedostateczny 0 % - 29%
Wymagania edukacyjne na poszczególne stopnie szkolne z geografii
Ocenę celująca otrzymuje uczeń, który:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który: