Akademia Małego Naukowca

Akademia Małego Naukowca działająca od lutego w PSP nr 1 w Pionkach realizuje swój program poprzez różnorodne działania. Kolejnym z nich było spotkanie z naukami ścisłymi: fizyką i chemią.

Dzięki uprzejmości dyrekcji i nauczycieli z PG nr 2 w Pionkach w dniu 17 kwietnia skorzystaliśmy z zaproszenia pani Anny Kuśmirek i uczestniczyliśmy w bardzo atrakcyjnych i ciekawych zajęciach przygotowanych przez Klub Młodego Odkrywcy ,,Sputnik”. Nasi młodzi naukowcy z wielkim zaangażowaniem i oczarowaniem przyglądali się i samodzielnie wykonywali eksperymenty.

Okazało się ,że nauki ścisłe potrafią być niezwykle ciekawe i pasjonujące ,a starsi koledzy, wśród których spotkaliśmy wielu naszych absolwentów okazali się świetnymi pedagogami. Uczenie się ,,dzieci- od starszych dzieci” jak najbardziej się tutaj sprawdziło.

Nad bezpieczeństwem czuwała pani Ania Kuśmirek ,która prowadzi Klub Młodego Odkrywcy w PG 2. Jesteśmy jej bardzo wdzięczni za poświęcony czas i wspaniałe przygotowanie doświadczeń. Dzięki tej wizycie nasi uczniowie ,,oswajają'' się z naukami ścisłymi, zdobywają wiedzę przez doświadczenie i eksperymenty, co jest najtrwalszą formą nauki. Bardzo się cieszymy z nawiązanej współpracy i wybieramy się na kolejne zajęcia do PG 2 . Tym razem ma to być spotkanie z mikroskopem. W zajęciach AMN dzielnie pomagają mi koleżanki z PSP nr 1 – pani Teresa Kobylarczyk i pani Renata Basaj za co bardzo dziękuję.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Anna Kostrzewa